Den první – příjezd

Sešli jsme se pěkně na čas v loděnici. Naložili jsme co se dalo a vyrazili.
Cesta pěkně ubíhala, ale ve Rtišovicích nás autobus zradil, tedy spíš jeho zadní levá pneumatika. Náš řidič Tomík však zvládl situaci na výbornou a brzy jsme pokračovali dál.
Dorazili jsme chvíli před Štěpánem. Takže jsme stačili postavit stany a vybalit si věci. Standa stačil utratit značnou část svého kapesného.
Pak jsme se jen seznámili s tématem táborové hry a rozdělili se do týmů. Na to jsme si zahráli pár her na louce a začli číst knížku.
A pak jen do hajan.

Výlet za tajemnem

K snídani byl chleba se strouhaným sýrem. Cesta na Rabí byla zpestřena křovím a kravami. Prohlídka hradu a včelí show nám osvěžily parné odpoledne. Koupačka u jezu nebyla už úplně podle našich představ. Zatažená obloha nás dohnala do vlaku. V tábořišti pri vaření rybího kari s rýží uz začalo pršet. Takže po večeři jsme se přesunuli do společenské místnosti, kde jsme vyhodnotili soutěže a přečetli si další kapitolu z knížky.

První štreka

Dnes jsme se probudili do ne úplně nádherného dne. A to nás navíc čekala štreka do Horažďovic.
Posnídali jsme polívčičku a sbalili tábor. Naložili jsme Štěpánovo a Richardovo auto a relativně na lehko vyrazili vstříc prvnímu putování po vodě.

Cestou jsme ještě posvačili veku s česnekovou pomazánkou. Voda nás, ale příliš nezdržovala a zanedlouho už nás vítaly Horažďovice.
Rozbili jsme tábor a vrhli se na vaření večeře. Byla výborná bramborová kaše s úzeným.
Přečetly se kroniky a kousek z knížky a šlo se do hajan.

Den plný her a odpočinku

Snídali jsme v Horažďovicích. Po snídani byl rozchod s úkolem zodpovědět několik otázek o městě.

Zpátky v tábořišti jsme si vzali šátky a šli hrát hru na Prácheň, zatímco velké holky vařili oběd. Po obědě (zeleninový salát s kuřecím) jsme skákali přes “Pekelnou tlamu”. A potom přišlo to na co jsme se těšili nejvíce, koupaní v aquaparku. Před spaním ještě segedín a čtení z knížky.

Radovánky kolem řeky

Po včerejší bojovce přijde odpočinek vhod, říkali jsme si u snídaně, která byla později než obvykle.

Oběd byl relativně brzo po snídani. Pepa se během vaření oběda seknul do palce, ale asi mu ho lékaři nechají.

Zbytek dne pršelo a vůbec bylo ošklivo, takže z plánu, že se budem máčet v řece sešlo. Zůstali jsme tedy  zalezlí a jen si dali večeři ve stodole. K tomu několik kapitol z knížky, rozdali jsme kule a šli do hajan.

Přesun do Katovic

Po včerejším vydatném dešti, bezvadně stoupla řeka a cesta tak mnohem rychleji utíkala. Všechny jezy byly zalité vodou, některé dokonce víc než plánovali architekti. Každopádně to pro nás znamenalo výrazné snížení náročnosti překonání. Většinu jsme mohli nějak splout.
Příjezd do Katovic byl pro mnohé šokem. Kemp jsme naprosto nepoznávali. Vykáceno, posekáno, přesunutý kiosek, luxusní záchody a vůbec krásno a útulno.
K večeři jsme si uváleli šlejšky, a protože se zase začínalo rozprchávat šli jsme do pelechů.

Odpočinek v Katovicích

Dneska trošku flákání. Zato ale spousta her. Potloukali jsme se po okolí Katovic. Došli jsme se podívat na suchý most (Žižkův most) a udělali u něj pár snímků.
Cestou zpátky jsme se stavili u Jakubovy studánky.
V tábořišti čekalo překvapení na Kristýnku, její rodina. To bylo radosti, a aby to nebylo líto nám ostatním napekla paní “Kristýnková” bábovku a další dobroty.
Večer ještě přijeli “SMB” (Somálec, Monika, Bombí) a Samík.
Přečetli jsme kus knížky a kroniky, rozdali si povinnosti na zítra a šli chrupkat.

Tůra do Strakonic

Původně jsme do Strakonic chtěli na Rumpálování, ale to bylo nejspíš kvůli přestavbě náměstí přesunuto na srpen. Takže po snídani jsme vyrazili.

Rychle jsme přešli hloupým a nebezpečným úsekem cesty a zabočili zpět k řece. Tam jsme si zablbli na dětském hřišti a pokračovali do města.

Ve městě byl krátký rozchod, který někteří promrhali marným hledáním restaurace, která by byla otevřená a v naší cenové relaci. Nakonec jsme se vecpali do hotelu Bílá růže. Všichni se uspokojivě nacpali, a pak jsme vyrazili do cukrárny, kde byl pro holky oslavenkyně objednán dort. Když sfoukly svíčky, podělili jsme dort mezi ostatní.

Cesta zpátky uběhla rychle, protože autobusem. Pár veselých her před spaním a hurá do dalšího dne.

Přejezd do Štěkně

Předposlední štreka na naší cestě, snídaně polévková. Naložit, vyrazit, rychle frčíme dál. Cekalo nás pár pěkných šlajsniček. A závěrečný jez ve Štěkni. Doprovodná vozidla návštěv byla celkem naložená, takže jsme jeli vcelku nalehko.

Po přijezdu jsme postavili stany a naházeli holky oslavenkyně do vody. Rozloučil se s námi Štěpán se svou hustokárou a Šimon se Somálcem co se na nás přijeli podívat na víkend. Dál musíme bez doprovodu.

Večeře byla rychle hotová, stejně jako k večeru my všichni. Takže se přečetly kroniky, vydražil “Krakenův” poklad a rozdali kule. Ještě jsme si řekli co nás čeká příští den a šli na kutě.

Štěkání ve Štěkni

Snídaně byla dnes vydatná. Po ní jsme si zahráli pár her, (bu-ku-hu, revoluce,…) během kterých se s námi rozloučili Monika a Bombí. Sedli do svého zeleného přízraku a byli pryč.

Hned po obědě, ke kterému byl gyros tak dobrý, že někteří kvůli němu trpěli ještě dlouho poté (tím jak se přecpali), jsme vyslali Ronji a Birky stavět chýši. Tu jsme jim pak přišli zkontrolovat a zahrát si pár dalších her.

Pak náhle, kde se vzal, tu se vzal, vynořil se z křoví Tonda. Přišel právě včas na večeři, byl buřtguláš.

Večer se zas vyhodnocovalo a seznamovalo s dalším plánem. Protože teď pojedeme pěkně nabalení.

Tonda ještě před večerkou hrábnul do strun a vytáhl pár pěkných písniček na dobrou noc.

Putování do Putimi

Poslední štreka tohoto tábora začala budíčkem. Snídaně byla připravená tak akorát. Ale balení věcí nám trochu vázlo. Možná to bylo nervozitou, že zabaleno už musí být skutečně vodotěsně.

Radim nám naposledy přečetl posádky a my si začli nabalovat lodě. Počasí nebylo ani takové, ani makové, takže na vodu akorát. Cestou jsme překonali několik jezů a na jednom z nich si dali sváču.

V cíli jsme vybalili a Helča s Alešem šli na rychlý nákup chybějících potravin. Protože v Putimi, ale obchod není doběhli zpožděný vlak a zajeli si do Písku. Nakoupili co měli a hurá zpátky.

Uvařila se večeře, zapělo se u ohně a šlo se na kutě.

Doháníme co jsme nestihli

Ráno nás skoro probudilo sluníčko. Určitě by se mu to povedlo, kdybychom neměli stany šikovně postavené ve stínu. Což byla škoda, protože se mu to jinak celý tábor nedařilo. Posnídali jsme a Helča, Pepa a Aleš vyrazili do Písku, na nákup a do nemocnice.

Co se dělo v tábořišti mám tedy jen zprostředkované. Rozhodně si Ronjy a Birkové měli zabalit, sbalit stan, postavit stan a vybalit. Takový nácvik, aby jim to za rok šlo lépe. Soutěžil s nimi i Tonda jako takové měřítko a i když byl sám na sbalení i postavení stanu, byl pořád na míle před děckama. Je to holt starej balič. Pak se ještě hrálo několik bodovacích her a vařil se oběd.

My v Písku jsme to měli o něco záživnější. Po tom co jsme dorazili do nemocnice, asi třikrát nás posílali sem a tam než jsme našli oddělení pro Pepu, na převaz a kontrolu jeho palce. Je to velkej kluk, tak jsem ho nechal v čekárně ať si zbytek zařídí sám. A mezitím jsme s Helčou hledali kožní (které v písecké nemocnici není) a pak dětské oddělení. Paní doktorka z nás poznala tábor po čuchu a nejdřív nás chtěla poslat na polikliniku na kožní, ale pak se poradila s ostatníma kapacitama a Helču vyřešili. Vrátili jsme se pro Pepu, který byl zrovna v ordinaci. A než jsme si stačili sednout tak byl venku. Sebrali jsme se a šli na nákup. Ještě, že je tesco v Písku tak blízko nádraží. Jen od nádraží do tábořiště je to pěknej kus cesty.

Dorazili jsme lehce po obědě. Stihli pár odpoledních her, uvařili večeři. Snědli jí a připravili se na další den.

Pískání cestou do Písku

Výlet do Písku začal snídaní a odchodem směr město. Cesta se vlekla a nabírali jsme zpoždění. Na náměstí jsme si dali hodinový rozchod po zmrzlinách a tak podobně. Sluníčko celý den pálilo a vůbec bylo krásně. Po obědě v restauraci jsme si dali “vláček” a pak došli k nejstaršímu kamenému mostu. Ještě krátký rozchod a pak cesta za překvapením. To spočívalo v promítání filmu “Ronja, dcera loupežníka”. Tedy v příběhu, který nás celý puťák provází. Pak už jen šupky na vlak do Putimi uvařit večeři a spát.

Celý den před odjezdem

Dnešek začal deštivě, ale nebylo to tak hrozné ,protože hned přestalo. K snídani byl párek v rohlíku, který si každý mohl nazdobit jak chtěl. Následovalo pár her o kule. Tonda s Lucií vyrazili do Písku na poslední nákup. Cestou je vyzvedl Mudra s Verčou, kteří za námi přijeli na návštěvu. Ještě jsme si zaházeli s vejci na dálku. V tom přijeli pro Bertu rodiče, takže ještě odehrála poslední hru. Do toho ještě přiběhli Neptunovi pohůnci a nahnali nás k hostině a křtění nových vodáků. Takže mezi námi můžeme přivítat Justina, Pepinu a Pletýnku. Ještě než Berta odjela vyhlásili jsme výsledky soupeření holek a kluků. Kluci vyhráli a dostali svou výhru, o něco bohatší než holky. Berta shrábla svůj podíl na loupežnické kořisti a rozloučila se s námi. No a my se vrhli na slavnostní, poslední večeři. Jako předkrm byly buřty, které si každý sám opekl a hlavní chod představovaly vepřovo-kuřecí špízy. Večerní hraní u ohně nám narušoval déšť a opět hudební produkce z kempové hospůdky. Ale i tak jsme si večer užili a bylo nám smutno, že zítra už se vracíme domů.

Návrat domů

Tak jsme se vrátili. Ráno sbalit, počkat na žlutobus a tradá za rodiči. Jen kdyby se to počasí nezbláznilo. Před nabalením autobusu začalo tak pršet, že to snad ani není možné. Někdo se domů těšil někdo zas ne tolik. Ale v září se zas uvidíme AHOJ!

Jeden den očima T&J

Kronika 26.7.2011

(ať je vidět, že nepíšu sám)

Za brzkých ranních hodin, kdy se ještě nízká říční mlha tetelila nad kempištěm, vyloupla se v tábořišti podivná postava. Byl to první vstávající loupežník pověřený přípravou chutné ranní krmě, známý mezi loupežnickou cháskou jako Pepa, nebo též Op. Ve chvilce rozdělal oheň, postavil na něj vodu v kotlíku a čekal než se začne vařit. Měl to věru tuze těžké, protože utrpěl v minulých dnech sečné zranění do palce levé ruky a nemohl ji tudíž pořádně používat. Naštěstí pro Pepu má obě ruce levé, takže vlastně nezáleží na tom,kam se sekerou sekne.

Ve chvíli kdy byla slepičí polévka s nudlemi téměř hotová, vstávali už všichni ostatní. Podávala se za tepla s poctivým krajícem chleba a všechny vydatně zasytila a posilnila je tak z rána na perný den. Čekala nás totiž poslední štreka. Každý lapka, bandita, lesní desperádo či zbojník ví, že na jednom místě se nedá loupit pořád, a tak byl čas se zase vydat dál. Jako správně sehraná banda jsme bleskově zabalili erár, navzájem si pomohli s balením stanů a lodních vaků a během chvíle už jsme nasedali do našich kocábek.

Značně zatíženi jsme dali sbohem Štěkni a vyrazili směr Putim. Měli jsem každý v bárce minimálně o loďák a kus eráru víc, než obvykle a Tonda s Pepou vezli dokonce i porcelán-Johanku Blažkovou –Houskovou :-D. Plavba byla vskutku dobrodružná, né ani tak dlouhá, jako spíš plná jezů a občas i zrádných peřejí.

Na jednom z pěti splavů, které jsme skoro všechny přetahovali, jsme se rozhodli ukonejšit naše kručící žaludky, prahnoucí po poledním gáblíku. V tom okamžiku přišla vhod lahodná pomazánka a tři pecny chleba. Lehce roztíratelnou, na jazyku rozpadající se a chuťové pohárky laskající nedusivý krém připravil již při dopoledním balení loupežník Toník. I umíněné sluníčko, které se posledních pár dní schovávalo za mraky se uráčilo na nás chvíli usmát, a tak došlo i na cachtačku na jezu, ze které pak vznikl překrásný hromadný snímek. Pokud někoho zajímá ona zmíněná pomazánka, je pojmenovaná po hlavním městě Uherské říše a je typická svou paprikovou příchutí.

Nutno ještě zmínit historku se zlým psem, který střežil občerstvení na druhé straně jezu a které ve skutečnosti ani moc občerstvením nebylo, protože paní majitelka byla celou dobu pryč, tak nám posloužilo alespoň jako provizorní pisoár. Ďábelský černý ořech s bílou náprsenkou byl tak zbídačen a zubožen, že některé z nás nechtěl pustit zpátky k lodím na druhý břeh, pokud mu nedají něco k snědku. Tu se odvážný Tomáš, před mnohými lety křtěný Neptunem na Zikmunda zřekl půlky svého krajíce, aby tak zachránil zbylou skupinu.

Zbytek cesty proběhl jako po másle, dokonce se ani nikdo necvaknul, i když tomu někteří neměli mnohdá daleko. Dorazivší do Putimi,celý stahaní, zmoklí a urousaní jsme v okamžení rozbili tábořiště, vybalili erár, uklidili lodě a konečně se převlékli do suchého. I vydali se Aleš s Helčou po sléze do nejbližší civilizace -tentokráte až do Písku- za účelem doplnění základních potravin na příštích pár dní.

Mezi tím se zbylá tlupa připravovala na dřevo. Za půl hodiny už jsme těžili v lese pěknou smrkovou soušku, menší nasbírali pár otepí hloží a chroští a zanedlouho jsme mohli začít vařit večeři. Během několika momentů ovládla celé tábořiště neodolatelná vůně domácího rizota-TOHO DOBRÉHO!!! :-DI jiní, cizí táborníci se lačně olizovali a pokukovali směrem k našemu ohništi, ale po přídavcích už nebylo co rozdávat.

Do černočerné noci už nescházelo mnoho, tak jsme si nechali přečíst trochu loupežnické pohádky a ještě zbylo něco málo času na pár písniček na kytaru. A pak už se šlo spinkat, dobrou noc!!