Začátek – Orlice 2014

Sobota 12.7.2014 – ,,Začátek“

Sobotní ráno proběhlo dost netradičně. Místo lehkého pospávání, brzké vstávání a rychlý přesun do loděnice. V loděnic už bylo pár lidí a akorát se začal nosit “erár”. Přidali jsme ruce k dílu a začali připravovat vše ven, a taky začali navazovat lodě. Když bylo vše připraveno a dorazil Václav, nabídli se Houskovi, že nám vlek a věci odvezou ke kruháči. Nad kruháčem jsme zapřáhli vlek za autobus a vyrazili do Cakle.

Jak ubíhala cesta Ávkařům – Richardovi, Helče a Lucce, nebo Autobusákům nevím. Mě s Martinou v autě to ubíhalo jako nic i s rychlou zastávkou na obídek. Do Cakle jsme dorazili chvilku po autobusu, takže jsme neměli možnost se ulít z vybalování a stavby tábora.

Odpoledne jsme si ještě stihli zahrát několikrát “přehazku” a brambory. Všichni byli ,,pokérovaní“ kofolovými navlékacími kérkami, když usedli k večeři. K té byly šlejšky.

Po večeři jsme si vysvětlili celotáborovou hru, cestu kolem světa za 12 dní. Rozdali jsme si putovní pasy, položili jsme hloupé dotazy, dovykládali pár pravidel a detailů kolem chodu tábora, vysvětlili co bude zítra a šli do hajan.

Chvilku před půlnocí, byli všichni, ještě probuzeni, aby se zůčastnili noční trolovací hry, ale o té bude více v zítřejší kronice.

Aleš

Lanšperk – Orlice 2014

Neděle 13.7.2014

Brzy ráno jsme začali hrát na louce Troly a Sluníčka. Po hře jsme byli všichni mokrý a unavený a tak jsme šli ještě spát.

V 8 ráno nás probudili paprsky slunce a vůně čaje a chleba ze sýrem. Po snídani jsme si umyli, zabalili batůžky a vyrazili na zříceninu hradu Lanšperk. Po krásné vyhlídce na vesnici a okolí jsme pospíchali s velkým hladem na oběd, ke kterému byl salát Ceasar, který si přál Aleš.

Polední klid ukončil narozeninový hod Honzíka do vody, kterému je 13 let. Když jsme byli všichni trochu mokrý, tak jsme se převlékli do plavek a šli jsme hrát “Vikingové na lodi”. Hra spočívá v tom, že dva proti sobě stojí na lodi a kdo dříve spadne do vody prohrál. Po hře jsme si zahráli oddechovou hru “Ikea a Death” – taková ta tipovačka. Hra nebyla dlouhá a tak jsme mohli hrát přehazku nebo brambory.

Za chvíli se začala připravovat večeře. K večeři, kterou dělalo Vaření, Aleš a Martina byli Hamburgery. Hamburgery byli velmi dobrý. Pak se rozdali razítka, přečetla se kronika, kus knížky a pak už jsme šli spát.

Berta a Ouško

Štreka do Brandýsa – Orlice 2014

Pondělí 14.7.2014

Ráno jsme se vzbudili jako vždy, když se jede na vodu. Byla k snídani polévka, dneska knedlíčková od šéfkuchaře Rýši. Pak jsme si “vodotěsně” zabalili a jeli na vodu.

Lukáš a Standa jeli na kajaku a ostatní na kanojích. Asi na 15 minut jsme ale museli lodě tahat, pak jsme na sebe počkali a jeli dál. O několik hodin později sme měli pauzu na svačinu, byla jako vždy pomazánka, dneska budapešť.

Po svačině si Berta půjčila od Lukáše kajak a jelo se dál. Po dlouhé a stastiplné cestě sme dojeli někam jinam, tak jsme se vraceli po odlehčovacím rameni.

Když sme přijeli do tábořiště tak rýša řešil závažný problém, jestli se má namáhat a jet pro auto na kole, nebo pro něj jet s člověkem pro kerého je 20 minut stejně dlouho jako 3 hodiny. Nakonec se rozhodl pro 2. Variantu.

Někdo z nás spal venku a někdo si postavil stan.

Honza a Tonda

Bazén – Orlice 2014

Úterý 15.7.2014

Ráno jsme vstali k snídani kterou připravili David a Tomášek. Dále jsme si zabalili věci do batůžků a šli do města kde jsme hráli bezva hru šel dědeček měnil až vyměnil. Jakmile jsme jsme doměnili přijeli Štěpán a Šimon a měli jsme svačinu. Štěpán zas odjel. Do večera jsme hráli kupu dalších her. Usínali jsme znaveni vidinou hlídek, ale to bude popsáno v dalším díle.

David

Choceň – Orlice 2014

Středa 16.7.2014 – Východní Asie

Ráno nás opět probudilo nepříjemné vedro ve stanu. Vylezli jsme ven a sbalili jsme si věci na výlet. Jako vše potřebné jako peníze, pití, mrkev a pláštěnku. Vyrazili jsme do nejbližšího města na snídani.

V Brandýse n/O jsme měli párek v rohlíku, jen Vojta si nedal, poněvadž mu bylo špatně a neměl na nic chuť. Po snídani jsme vyrazili dál do města Choceň. Do Chocně jsme dorazili kolem jedenácté. Ve městě byl hodinový rozchod. Po rozchodu následoval oběd, na výběr bylo ze špaget a špízu. Po vydatném obědě se Vojtovy stále přitěžovalo. Už měl i horečku a tak se Ríša s Helčou vydali na kolech pro Avču. Mezitím co dva vedoucí jeli pro Avču, tak zbytek dětí dostal další rozchod. Když Ríša dorazil zpět do Chocně s Avčou, tak se Helča vyměnila s Luckou a přibrali Vojtu maroda. Ríša je dovedl zpět do tábořiště.

Děti mezitím dostali úkol za dva bonusové body. Nakreslit co nejdetailnější mapu města a vyznačit povinně 4 předem určená místa. Ve 3 hodiny hra zkončila a šlo se zpět do tábořiště. V tábořišti se hrály 3 soutěžní hry na téma naší současné lokace Východní Asie. Hry byly následující: stavba čínské zdi,výstup do Hymalájí a přebírání fazolí čínskýma hůlkami. Poté bylo k večeři rizoto ,,to dobré“. Nakonec se vydražili zkrakenované věci, přečetl se kousek knížky, potom kronika a pak už jen vyčistit zuby a jít spát.

Tomáš

Bazén podruhé – Orlice 2014

Čtvrtek 17.7.2014

Ráno ještě nežtě než všichni vstali, Šimon a Tomášek šli koupit paštiky a chleby na snídani. I přez pohotovost stracených případů se vaření písečného čaje opozdilo… Byl odpočinkový den, tak jsme hráli jenom hry a čvachtali jsem se v bazénu. Hry byly odpočinkové hlavně pro naše vedoucí. K obědu byla taková ta bílá rýže nebo nějaké ty těstoviny s bílou omáčkou. Pak jsme zase byli u bazénu i s kajakem. K večeru jsme si zbalili věci na zítřejší štreku a kdo chtěl chtěl mohl jít zorbing, kde jsme se každý neskutečně vyblbli. Nakonec přijela Martina a my jí popřáli k svátku tak, že jsme jí hodili do vody. K večeři byl hegeš a to je KONEC !!!!!

Vendy a Šimon

Do Postolova – Orlice 2014

Pátek 18.7.2014

Jako každé ráno před štrekou jsme měli k snídani polévku. Tu nám po úplném zabalení naservírovaly Helča s Martinou. Po odvezení našich dvou marodů Lukáše a Vojty do Hrádník jsme konečně vyrazili na štreku. K obídku byla pomazánka – vajíčková s vekou. Po obědové pauze následovala plavba přes Choceň. Tam jsme si užili jízdu pod nízkými mostky, za kterými na nás čekalo dlooooooouhé přenášení elektrárny. Cesta ubíhala rychle a tak jsme co nevidět dorazili na naše další ,,tábořitě“. Byla to sice jen obyčejná louka, bez umýváren a záchodů, ale to nám nevadilo. Martina s Ríšou hned vyrazili pro Avču a mezitím jsme Tomáš a já šli pro vodu k místním domorodcům. Byli jsme úspěšní a navíc jsme na odvoz konve dostali i kolečko. Po našem návratu přijeli Monika, Aleš, Bombí. Vrátili se i Martina s Ríšou. Došlo se na dřevo a chystala se večeře. K té jsme měli hot dogy. Po náročném dni nezbyl čas ani na kroniku a tak jsme šli do hajan. Dobrou noc !

Lucka

Flákání u Postolovského mlýna – Orlice 2014

Sobota 19.7.2014

Ráno jsme vstali snídani dělal Tomášek se Šimčou byla marmeláda jahodová nebo meruňková s chlebem. Po snídani se začla hrát hra na celý den kdo vyloví nejvíc ryb nikdo nevylovil. Potom se začla hrát hra na eskymáky kdo vyždíme nejvíc vody z oblečení za pět minut vyhrál Honzík. Po hře se šlo koupat pod jez.

K obědu byl čočkový salát. Po obědě byla klidná hra s pěti sirkama mezi každým prstem musela být jedna sirka vyhrála Berta.Potom jako vždy koupačka. K večeru okolo paté hodiny se hrála hra na krávy (vedoucí) a pasáky (děti) každý pasák musel krávy které měli zavazané oči dostat do ohrádky vyhrál Honzík. K večeři byla boloňská omáčka s kolínkama alá Aleš.

Po večeři se rozdali razítka přečetla kronika a knížka a šly jsme spát.

Standa a Helča

Do Týniště – Orlice 2014

Neděle 20.7.2014

Jako každý ráno jsme se probudili do krásnýho horkýho dne.Dneska nás čeká poslední štreka. Před snídaní jsme si všichni zabalili. Daly jsme k snídani gulášovou polívku s chlebem. Bala moc dobrá. Radim přečetl posádky. A zabalily jsme stany a erár.Překvapivě jsme vyrazily v 10 hodin, což je dobrý čas. Cesta byla klikatá a všechny jezy jsme přenášely. K obědu jsme si daly česnekovou pomazánku pod mostem v Čermný n/O. Půlku štreky jsme měly za sebou a zbývala nám další půlka. Na předposledním jezu jsme si daly koupačku což bylo po tom vedru nejlepší. Po cestě do Týniště se chtělo Bertě čurat tak zastavily z Honzíkem u břehu kde ale bylo bahno a erta při vylizánízahučela jednou nohu po stehno do bahna. Všichni jsme se jí smály protože to bylo vtipný. Vůbec nešlo tu nohu vytáhnout. Ale podařilo se jí to. K večeru jsme dorazily do campu v Týništi. A už na nás čekal Ríša s Avčou. Postavily jsme stany vybalily věci. Došlo se pro vodu a začala se dělat večeře. K večeři jsme měli fazole s porkem slaninou a vajíčkem. Dětska si po večeři konečně udělali šťávu, což pro ně byla zábava na celý večer. No a to byl celý dnešní den byly hsme hodně unavený tak jsme šli spát dřív. Vyčistily zuby. A šli jsme do hajan. Dobrou noc.

Ouško a Radim

Týniště – Orlice 2014

Pondělí 21.7.2014

Směna na nákup koupila v Penny rohlíky a máslo a vaření (oprava – BERTA) udělala k snídani rybičkovou pomazánku. Po té delegátka dne Lucie zavelela k odchodu do města. Na poště v Týništi jsme vyzvedli příchozí dopisy a pohledy. Po rozdání pozdravů jsme měli asi 45 minut rozchod na náměstí.skoro všichni se sešli v neviditelné cukrárně. Dále si Lucka připravila pro děti hru o průzkumu nejnižších cen v lékárně, textilu, cukrárně a mňam mňamu. My velcí jsme mezitím vzali útokem místní vietnamce a rozšířili jsme naše šatníky o slaměné klobouky, šaty, plavky a jiné potřebné věci . Na oběd jsme se vrátili do tábořiště a měli jsme úžasný šopský salát. Po obědě nastal čas pro hry. Plazili jsme se jako indiáni, emigrovali z Mexika přes vodu do Ameriky. O fous Standa porazil Bertu, protože Berta zakopla a všemi svými věcmi spadla do vody. Bohužel neměla vodotěsně zabalený batůžek ve kterém měla peněženku a sluchátka, ale snad vše přežilo. K Večeři byla na přání Lucky svíčková s knedlíkem. Sice se muselo chvilku čekat, ale stálo to za to. Pak se přečetla kronika, putování Philease Foga a šlo se do hajan.

Martina

Hradec – Orlice 2014

22.7.2014 – Úterý

Ráno jsme se vzbudili celkem brzy,abychom všechno stihli. Kluci, kteří v noci zlobili udělali ovesnou kaši s ovocem k snídani. Po té jsme si vyčistili zuby, zabalili batůžky a pospíchali na vlakové nádraží. Vlak nám neujel a tak jsme mohli podle plánu pokračovat dál do Hradce. V Hradci jsme šli na náměstí, kde pak byl hodinu rozchod. Vedouc šli hledat vhodnou restauraci a děti se tak poflakovali. Po hodině jsme se sešli, kde nám Šimon ukázal svůj nový nožík a prohlédli si vojáky a potom jsme se šli najíst do restaurace. Někteří si dali Tortilu, pikantní směs, řízek a nebo hermelín. Všichni si pochutnali. Odešli jsme a vydali se na koupaliště Flošna. Kde to bylo výborný, super Tobogány, slušný Plavčíci se kterými si Radim dobře pokecal. Mezitím Tomáš a Šimon chodili sem a tam z tesca na koupaliště. Po 2 hodinách jsme se šli umýt a odešli jsme. Po té jsme se vydali na nádraží. Ve vlaku skoro všichni usli, takže jsme je museli vzbudit. Dorazili jsme do Tábořiště a vybalili jsme mokré věci a začala se dělat večeře. K večeři byl špenát, knedlíky a uzené. Po večeři se přečetla kronika, zazpívali se písničky a šlo se spát.

Berta a Honza

Kolečko – Orlice 2014

Středa 23.7.2014

Ráno, když jsme vstali rohlíky jsme žrali a to je konec veršů ale začátek keců. Nějaký ten habrusák zase simuloval což neměnilo nic na situaci. Po nedokončené hře na schovávání jsme seděli v kulatém kolečku zatím co Berta téměř v kolečkovém křesle.Po umytí rukou nás najednou začali krmit obědem, neboť sami bychom ho nesnědli. Po obědě nás poslali spát a až po hodině nás vypustili. Odpoledne jsme něco hráli až do večeře. K večeři byly halušky.

Tomášek a Šimon

Kristýniště – Orlice 2014

Čtvrtek 24.7.2014

Delegátem dne byl Tomáš. Brzo ráno šli Šimon a Radek na nákup. Potom jsme si dali snídani-čtyři druhy lupínků. Největší rvačka byla o Bertíky potom o Kulišky a nejmenší zájem byl o Kukuřičné lupínky. Mezitím vyrazili Richard s Martinou na velký nákup.

Hráli jsme hru kdo postaví největší Eifelovku. První byl Tomášek, druhý Radek a třetí Šimon, Aleš udělal s pár pomocníky lečo. Po obědu jsme měli pauzu. Kdy jsme Kristýnkám k svátku hozením do vody(nečekaně) popřáli. Dárky byly knížky – příroda pod lupou pro Kristnku a pro druhou Kristýnku vílí omalovánky. A pak jsme hráli petangue a hlemýždě. Udělali jsme k večeři buřtguláš. Tomáš udělal nouzově dva bonusové body. Zaspívalo se pár písní na přání a šlo se Chrupkat.

Dobrou noc – (Vendy)-spolupráce, Kristina, Richard

Benelux – Orlice 2014

Pátek 25.7.2014

Nastal poslední soutěžní den. Tentokrát jsme zavítali do Beneluxu. Hrami dne byly: ochutnávka sýrů, foukání bublin a chození v dřevákách. Ovšem jako první byla na programu snídaně. Tentokrát Standovo přání – nachos se salsou. Po několika dopoledních hrách přišla řada na oběd. K tomu jsme měli hranolky – nevím čí přání to bylo. Odpoledne jsme si zahráli další hry, vykoupali jsme se a než jsme se nadáli byl čas na večeři. Tu nám připravili Ríša s Helčou. Měli jsme grilovanou krkovičku,kuřecí a hermelínky. Všichni jsme se tak zdlábli že nám nezbyla síla na nic jiného, než chvíli posedět u ohně, zazpívat si písničky a jít na kutě.

Dobrou noc, Lucka

Domů – Orlice 2014

Sobota 26.7.2014 – Návrat domů

Ráno jsme se probudili někdo s pocitem radosti, že se vrací domů do měkoučké postýlky, někdo se smutkem že už to všechno končí. Ještě před snídaní nás ale opustili Víčko a Matýsek. Přišli o báječný zelený ovocno-tvarohovo-piškotový dort. Po snídani a ranní hygieně jsme se zabalili a Aleš s Martinou vyrazili pro odloženou loď do Hrádník, kde jsme několik dní nazpět odložili i Vojtu s Lukášem. Po jejich návratu jsme vyrazili na oběd. Instruktoři našli naši oblíbenou restauraci a zamluvili ji. Porce byly pořádné a kdo měl ještě v břiše trochu místa, dal si navíc dezert(pohár, nebo banán se zmrzlinou, nebo rakvičku). Hned po obědě nás opustili další spolucestovatelé – Ríša a Šimon. Chvíli po nich odcestovali i Martina s Alešem. Po cestě zpět si děti ještě zahráli poslední soutěžní hru za bonusové body. Po návratu jsme se šli vykoupat, vyhlásili jsme vítěze a rozdali si sladkosti. Pak už jsme jen čekali až přijede Miloš se Žlutobusem a odveze nás do Prahy. Nečekali jmse zvlášť dlouho a už jsme mohli nakládat erár, loďáky a lodě. Cesta ubíhala v klidu (jestli ne, takk o tom nevím protože jsem skoro celou dobu spala) a za chvíli jsme byli u loděnice(tam už čekali rodičové a dokonce i marodi Vojta s Lukášem). Tam jsme zase všechno vybalili, uklidili lodě a rozešli se každý svou cestou. Bylo to krásných slunečných 14 dní, plných srandy a zábavy. Už teď se těšíme na příští puťák. A kam se příští rok vydáme?? To ví jen sám mocný Neptun.